Vårens utflykter är inställda

Vi avvaktar med utflykterna som är planerade i juni, kanske är det möjligt att genomföra några av dem.

Fredagen den 5 juni – Nattsjungande fåglar – Obs inställt!

Nu är den bästa tiden att höra nattsjungande fåglar som näktergal, vaktel, nattskärra och kornknarr. Vi börjar med att spana av Ryningen innan mörkret sänker sig och konserten börjar! Samling vid Sundbergs livs, Mörlunda kl. 21.00. Samarrangemang med Fågelklubben Hultsfred. Ansvariga: Jan Karlsson och Calle Ljungberg.

Söndagen den 14 juni – De vilda blommornas dag – Obs inställt!

Detta år kommer vi besöka Bösebo-Götruda. Stövlar och matsäck rekommenderas. Samling vid vägskälet till Odensås kl. 10. Ledare: Tommy Nilsson, 0495-301 31 och Calle Ljungberg, 070-660 33 93. Samarrangemang med Sveriges botaniska förening.

Midsommardagen den 20 juni – Friluftsgudstjänst i Stubbhult

Sedan många år håller Målilla församling Midsommargudstjänst i Stubbhult. Efter gudstjänsten blir blomstervandring bland alla sommarblommor som blommar som mest nu!

Gudstjänsten börjar kl. 9. Därefter blir det fika och blomstervandring med Calle Ljungberg.

Lördagen den 8 augusti – Ängens dag i Länsmansängen i Virserum

Föreningen sköter slåtter i Länsmansängen i Virserum och nu anordnar vi Ängens dag när vi räfsar och bärgar höet. Naturligtvis är detta väderberoende så datumet är preliminärt. Är ni intresserade så hör av er till Hans Nyberg, 0495-30752.

Söndagen den 25 oktober Gäss och örnar

Det har blivit en tradition att ha en utflykt i våra gås- och örnmarker i slutet av oktober. Vi samlas vid Sundbergs i Mörlunda kl. 9 och kör långsamt söderut och stannar där det finns fåglar.

Matsäck och varma kläder är ett måste! Ansvarig: Calle Ljungberg och Jan Karlsson. Samarrangemang med Fågelklubben Hultsfred.